Въпрос: Здравей, Теодора! Би ли се представила накратко?
Теодора Симеонова-Белева, собственик на Франчайз салон Dupissima, София, кв. Гоце Делчев.
Въпрос: От колко време практикуваш професията си?
Собственик на салон съм от близо 4 години.
Въпрос: С какво професионално образование си?
Завършила съм Маркетинг и управление на Хотели и Ресторанти към Ecole Hoteliere et de tourisme Paul Augier, Ница, Франция, имам Бакалавър Туризъм от НБУ София и MBA General Management от City University of Seattle.
Имам придобито свидетелство за професионална квалификация – Специалист маркетинг и реклама в Интернет от Международно Висше Бизнес Училище, след завършен пълен курс DigitalPro.
Въпрос: Какво е мнението ти за бюти бранша в България и по света? Къде сме ние на световната карта?
Макар и пренебрегван, бюти бранша в България придобива все по-големи размери, развива се със завидна динамика, отварят се все по-големи обекти, все по-нови технологии навлизат на пазара. Браншът е важен и за пазара на труда. С женската си насоченост, бюти индустрията помага на много дами да намерят заетост, работейки на гъвкав график и позволявайки им да съчетават работата със семейните ангажименти.
За съжаление обаче, както много други отрасли и бюти сектора страда от липса на цялостна стратегия, развитието е хаотично, в много аспекти липсва регулация и ясни правила. Това води до лоши практики, смея да твърдя често опасни за здравето на клиента. Нелоялната конкуренция и огромната част от обекти, функциониращи в сивия сектор, също е проблем за бизнеса.
Въпрос: Как конкретно допринасяш за развитието на бюти бранша в България?
На първо място старая се да предам моят опит в сферата на услугите на моите колеги и партньори в бюти бранша. Стандартите на обслужване в един обект са основен елемент във формиране цената на услугата. От вдигането на телефона, през резервацията, до посрещането и изпращането на човека, целият този процес е част от добрата услуга и е добавена стойност към това, което му предлагаме в кабинета, като решение на негов проблем.
Управлението на бизнеса е също елемент, който много липсва в бранша. Ние сме верига салони и изключително много наблягаме на управлението на процесите, за да може от една страна да предложим безупречно качество на услугата, а от друга страна да постигаме високи нива на рентабилност. Това ще се опитвам да предам и на колегите от бранша.
Въпрос: Какво е причината да бъдеш част от управлението на Асоциацията на медицинските козметици?
Смятам, че браншовите организации, като АМК са много ценни за бизнес средата, защото те обединяват хора със сходни интереси, създават климат за обмяна на опит и добри практики, шанс са за всеки сектор да се бори за адекватни държавни регулации и права на работещите в бранша.
Като част от управлението на АМК ще се опитам да предам част от опита си в сферата на услугите, ще работя над проект за категоризация на салоните, на създаване на рейтингова система, с ясни критерии, която да е силен маркетингов инструмент за всеки член.