Основателката на „Mantlepiece PR” Кейт Зада споделя своите мисли относно завръщането ни към обичайната клинична практика
Вероятно всички ние сме на финалната права на пандемията, унищожила не един бизнес. И докато нещата се поуталожат и бизнесът намери свой начин за излизане от изолацията и връщане към една нова „нормалност”, без съмнение за много от нас изходът от тази криза ще бъде фатален.
Твърде възможно е някои естетични клиники да бъдат закрити, практикуващи лекари да се насочат към нещо различно от естетичната практика.За представителите на по-старото поколение, доайени и водещи имена в естетичната медицина, сегашната ситуация може да се окаже причина да се оттеглят от активна дейност.
През последните осем седмици станахме свидетели на опита на някои марки да постигнат своето, прокламирайки позитивност и подкрепящи NHS с доза алтруизъм, предизвиквайки по този начин ефекта на ореола, който е неизбежен докато бизнесът не си стъпи на краката. Други направиха някои обществени, твръде очевидни грешки. Онези, които използваха епидемиологичната обстановка за извличане на финансова изгода, бяха обезличени и засрамени по най-безапелационен начин, което трябваше и да се случи.
Може би е погрешно да гледаме на близкото бъдеще на естетичната индустрия като обречено и мрачно. Може би сега е моментът за прочистване на пазара. Може би това е моментът, когато най-добрите ще оцелеят, онези, които гарантират истински етична практика, поставящи на първо място безопасността на пациента и доказаните резултати, онези, които в практиката не правят компромис с качеството и се стремят към първокласно обслужване.Толкова ли ще е зле ако клиниките и практикуващите лекари, които не са в състояние да отговорят на така належащите в момента изисквания за безопасност на пациента, и от които се очаква спазване на протоколите за безопасност, бъдат принудени да прекратят дейността си ? Може би корона вирусът се появи, за да се предприемат действия за прочистване на пазара. Сега ще трябва да се полагат по-големи усилия, времето на самодоволството приключи.
И така, как изглежда новата картина и среда след световната епидемиологична обстановка с корона вирус и какви действия следва да предприемем, за да обезпечим бъдещето на бизнеса, свързан естетичната индустрия? Не бихме могли да твърдим със сигурност, че подомна пандемия не би се случила отново. Това, което трябва да направим, е да използваме опита ни с тази ситуация, наподобяващ сценария на Армагедон, за да преосмислим настоящето и пренасочим усилията и бизнеса си в правилната посока. Ето и моите съвети…
Паричният поток е над всичко
Може би това е първото правило, което сте научили при откриването на свой собствен бизнес, но ако в момента паричният поток е свит, не можете да бъдете твърде сурови към себе си и да се упреквате за това. Никой не може да предвиди внезапното спиране на бизнеса в рамките на два до три месеца без никакви приходи. Някои клиники успяха на генерират добри продажби на здравни продукти за грижа в домашни условия, както и през последните месеци се назначават дистанционни консултации. Но нищо не може да възстанови загубите от постъпления, реализирани от извършвани процедури. В началото на месец май правителството откри програма за предоставяне на заем с разумен лихвен процент, който следва да се изплати след 12 месеца. За повече информация можете да посетите сайта на HMRC.
Определете кои процедури ще бъдат най-търсени след като отворите отново врати за пациенти. Помислете коя е основната ви клиентела. По мое мнение всяка процедура, която облекчава дадена емоционална и психическа болка или предоставя решение на проблем, който смущава пациента и го кара да се чувства непривлекателен, ще бъде в списъка на най-желаните процедури още от първия ден на подновяване на практиката ви. Няколко седмици преди датата на възобновяване на дейността информирайте обществеността за това ваше решение и направете график на посещенията на пациентите възможно най-скоро, така че да отговорите на търсенето и същевременно с това да покажете, че сте готови и имате желание да подкрепите вашите пациенти. На пациентите, чийто курс на лечение е прекъснат заради епидемиологичната обстановка и имат притеснения относно крайния резултат от лечението, може да се предложи една безплатна консултация, на която да се обсъди настоящото положение на пациента и да се назначат бъдещи терапии. Потърсете подкрепата на вашите доставчици, ако се нуждаете от допълнителни консумативи, продукти или апаратура – на този етап всеки ще бъде склонен да преговаря. Гъвкавостта на използването на пакети услуги и цени не е препоръчително, тъй като твръде малко средства от личния бюджет на пациента ще бъдат отделяни за разкрасителни процедури. Намерете тази златната среда, която ще ви позволи да предоставяте качество и стойност на вашите клиенти без да накърнявате доверите към името ви и да принизявате цялостния си имидж.
Безопасността е на първо място
През последните два месеца потребителите, може би повече от когато и да било преди, положиха изключителни грижи за телата си и цялостното си здравословно състояние. Реалността е такава, че много от вас ще се сблъскат с много по-взискателни и изискващи пациенти, когато говорим за спазването на протоколите за безопасност на пациента, а заедно с това ще трябва да се съобразим и с по-високите им очаквания към избраната клиника. Как това ще се отрази върху вашата ежедневна практика и по-важното как ще достигне информацията за тези промени до вашите клиенти? Какви комуникационни канали ще използвате: социалните медии, директен имейл, обаждане или под формата на информационен бюлетин? Какви мерки сте предприели, за да осигурите безопасността на вашите клиенти: измервате температурата на всеки посетител, персоналът е преминал тестове за установяване на COVID-19, смяна на манипулационните зали и залите за процедури с цел основно почистване след всеки пациент, кажете ни. Добре е да се знае.
Истинското оцелява
Преосмислете вашата цел като бизнес и това трябва да се случва всяка седмица дори всеки ден Фокусът трябва да бъде вашият пациент. Какво искат пациентите от вас сега, в тези условия, не какво вие искате да постигнете като бизнес. Необходимо е да разработите бизнес стратегия, която е в пряка връзка с удовлетворяването на потребностите на вашата клиентела и се съобразява със средата, в която функционирате. Организациите, които ще успеят да преодолеят бурята и ще оцелеят и в бъдеще, ще бъдат онези организации, които не се опитват да постигнат бързи печалби. Отношенията и връзките с пациенти и партньори сега са по-важни от всякога, особено когато сме зажаднели за нормален човешки контакт след седмици изолация. Установете истинска, топла връзка с вашите пациенти. Дневният ред на това време е всеотдайна грижа за пациента и осигуряване на безопасността на най-високо ниво.
Желая ви успех през следващите месеци и ако се нуждаете от подкрепа или съвет как да преобразувате вашия бизнес в тези несигурни времена, Mantelpiece PR предлага безплатни консултация по телефона или лично. Естетичната индустрия е нашето място за работа и изява и ние сме тук, за да ви подкрепяме.
19 май 2020